Karangan Jenis Ucapan : Majlis Perpisahan

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Yang mulia Tuan Pengerusi Majlis, yang diraikan Tuan Guru Besar SK Taman Semarak, guru-guru dan rakan-rakan sekalian, selamat pagi dan salam sejahtera. 

Tujuan kita berkumpul di sini adalah untuk meraikan majlis perpisahan guru besar, Puan Sabariah Binti Kassim yang akan bersara pada 10 Julai 2012. 

Beliau ialah seorang guru besar yang bertanggungjawab dan tegas tetapi disayangi oleh semua warga sekolah ini. Saya berasa amat sedih kerana persaraan beliau merupakan satu kerugian besar bagi sekolah kita. 

Sepanjang empat tahun beliau berkhidmat di sini, beliau menyumbang banyak jasa dan pengorbanan. Dari segi akademik, beliau merancang beberapa program untuk memajukan pretasi murid-murid. Dalam usaha beliau, keputusan UPSR telah meningkat dari setahun ke setahun. 

Selain itu, guru besar juga berjaya meningkatkan pretasi kokurikulum pihak sekolah. Pasukan kawad kaki telah berjaya menjuarai pertandingan kawad kaki di peringkat negeri dan kebangsaan. 

Para hadirin sekalian,
Bagi mengakhiri ucapan saya ini, sekali lagi saya selaku ketua murid mewakili rakan-rakan lain mengucapkan ribuan terima kasih kepada guru besar kita. Semoga beliau hidup dengan sihat sejahtera selalu. 

Sekian, terima kasih.

3 comments:

Unknown said...

buruh dan nice

Anonymous said...

that's nice

babi lahanat anak setan said...

bodohnyerr