Berkelah Di Tepi Pantai

Pada hujung minggu yang lalu, saya sekeluarga telah berkelah di Pulau Tioman. Saya mengikut bapa, ibu, adik dan abang ke sana. Kami berasa sungguh gembira ketika terdengar cadangan bapa itu. Sebelum bertolak, kami sekeluarga menyediakan barang-barang yang digunakan seperti pakaian renang, makanan, pelampung, bola dan sebagainya.

Kira-kira pukul 9.00 pagi, kami sekeluarga pun tiba di destinasi. Apabila kami tiba di sana, kamiternampak banyak pelancong. Suasana di sana sungguh meriah. Saya berasa seronok keranadapat berkelah di tepi pantai.

Bapa dan ibu sedang memerhati kami sambil berehat di bawah sebatang pokok yang rendang. Abang dan adik membina istana pasir di tepi pantai. Saya pula makan sebiji epal dan sebiji pisang sebagai alas perut. Saya terlalu gembira kerana dapat mandi-manda di pantai.

Saya terjun ke dalam air laut untuk mandi-manda. Say amandi menggunakan pelampung supaya tidak tenggelam. Saya dapat melihat banyak ikan di dalam air laut kerana air di sana bersih dan jernih. Cuaca pada hari itu juga baik.

Selepas mandi, kami pun makan bekalan yang dibawa. Ketika menjamu selera, tiupan angin yang sepoi-sepoi bahasa itu menyegarkan kami. Makanan yang disediakan oleh ibu sungguh enak dan sedap.

Pada pukul 1.30 petang, kami pun mengemaskan barang-barang lalu pulang ke rumah. Oleh sebab saya terlalu letih, saya pun terlena dalam perjalanan pulang ke rumah. Saya berharap agar dapat berkunjung ke sini lagi pada masa cuti sekolah yang akan datang .

0 comments: