Sambutan Maulidur-Rasul

Sambutan Maulidur Rasul telah disambut pada 5 Mac 2010. Sempena majlis yang penuh berbahagia itu pelbagai aktiviti telah diadakan bagi memenuhi program sambutan selama sehari itu.

Di sebelah pagi seawal jam 8.00 pagi, pelajar-pelajar yang beragama Islam telah berhimpun di dewan sekolah. Majlis dimulakan dengan bacaan selawat beramai-ramai.
Ceramah Maulidur rasul pada kali ini telah disampaikan oleh Ustazah Aminah bt Abd Jabar,merangkap Penyelia Kanan Pendidikan Islam, PPD Manjung.


Pelajar-pelajar Islam begitu khyusuk dan tekun mendengar ceramah yang di sampaikan. Semoga kita sama-sama dapat mengambil iktibar daripada ceramah tersebut.


Selepas waktu rehat telah diadakan pula pertandingan melukis dan mewarna kad sempena Maulidur Rasul. Selain daripada itu, pertandingan Spelling Bee juga telah diadakan di mana pelajar-pelajar mencipta perkataan menggunakan tulisan jawi. Ini bertujuan agar tulisan jawi dapat diperkukuhkan lagi penggunaannya.


Sama-samalah kita mengambil dan mengamalkan sikap serta keperibadian mulia yang dimiliki oleh junjungan besar Nabi kita Muhammad SAW...










0 comments: