Tempat Tinggal Saya ( Melengkapkan Cerita )



“Kawasan perumahan tempat saya tinggal terdapat sebuah taman permainan. Taman ini ...” Mulakan karangan kamu dengan “Kawasan perumahan tempat saya tinggal ...”

Kawasan perumahan tempat saya tinggal terdapat sebuah taman permainan.Taman ini bersih dan cantik. Hal ini demikian kerana sikap para penggunanya yangbertanggungjawab dan berdisiplin.

Saya dan rakan-rakan saya selalu berkunjung ke taman permainan ini. Olehsebab, taman permainan ini terletak di tengah-tengah kawasan perumahan, taman inimenjadi tumpuan ramai. Taman permainan ini lebih sibuk pada setiap hari minggu.

Pelbagai jenis alat permainan terdapat di sini. Antaranya ialah papan lungsur, jongkang-jongket, buaian, jambatan gantung, kerusi spring, dan lain-lain lagi. Adakalanya saya dan rakan-rakan bermain bola sepak di padang yang berhampiran.

Saya juga berpeluang berkenalan dengan rakan baru. Di samping itu, rakan-rakan yang bermain di taman ini terdiri daripada berbilang bangsa. Sehubungan denganitu, perhubungan dan perpaduan akan terjalin mesra.

Menjelang senja, suasana riuh-rendah di taman permainan beransur sepi. Sayadan rakan-rakan mula mengatur langkah untuk pulang ke rumah. Jika ada kesempatan,kami akan mengunjungi taman permainan ini lagi.

Taman permainan ini juga merupakan tempat perjumpaan tidak rasmi penduduksetempat. Kesimpulannya, aktiviti sukan dan riadah di taman permainan ini mampusedikit sebanyak menjana semangat kejiranan, muhibah, dan setia kawan.

0 comments: