Surat Tidak Rasmi : Ucapan Tahniah

No. 55, Jalan Keranji, Seksyen 1,
Kota Warisan,
39400 Bandar Baru Salak Tinggi,
05 Jun 2009.

Menemui saudara Amir yang kini berada di Pedas, Negeri Sembilan, semoga berada dalam keadaan sihat walafiat.

Saudara,

Tujuan saya menulis surat kali ini ialah untuk mengucapkan tahniah kerana saudara telah menjuarai ‘Peraduan Cabaran Minda – Berita Perdana baru-baru ini. Saya mendapat tahu kejayaan saudari apabila melihat gambar saudara terpampang di muka hadapan akhbar Didik.

Untuk makluman saudara, saya juga telah menghantar penyertaan dalam ‘Peraduan Cabaran Minda’ itu, walau bagaimanapun saya gagal memenangi sebarang hadiah. Saya cukup berbangga dengan kejayaan saudara.

Saudara,

Seperkara yang menarik perhatian saya berhubung dengan slogan yang membawa kejayaan saudara, ‘Didik bermanfaat kerana sentiasa membantu, mengasuh,mendidik dan merangsang pelajar menghadapi cabaran dan membina wawasan’. Saya sangat kagum dengan slogan tersebut. Saudara memang hebat…

Kejayaan saudara sebenarnya telah memberi cabaran yang hebat kepada saya. Kalau saudara boleh berja kenapa saya tidak? Oleh itu, saya akan berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadi juara pada peraduan siri yang akan datang.

Saudara,

Hanya setakat ini coretan saya pada kali ini. Sebelum mengundur diri, sambutlah salam mesra daripada saya. Saya berdoa semoga kita akan berjaya.

Sekian, terima kasih.


Sahabatmu,

Maharoll Marzuki
(Maharoll Marzuki)

0 comments: