Catatan : Gotong-royong

Satu aktiviti gotong-royong telah diadakan di sekolah kamu sempena kempen kebersihan. Kamu dikehendaki menulis catatan mengenai aktiviti tersebut.

Tulis catatan itu selengkapnya.

Panjang karangan kamu mestilah tidak kurang daripada 80 patah perkataan dan tidak melebihi 120 patah perkataan.

7.30 pagi - Ibu bapa dan murid-murid membanjiri perkarangan sekolah dengan membawa pelbagai peralatan untuk aktiviti gotong-royong.

8.00 pagi - Ucapan dan taklimat daripada Tuan Guru Besar, Tuan Haji Mohammad Noor bin Sanusi. Beliau melahirkan rasa terharu dan terima kasih terhadap sambutan yang ditunjukkan oleh ibu bapa untuk bergotong-royong.

8.30 pagi - Aktiviti gotong-royong membersihkan persekitaran sekolah dimulakan . Ibu bapa dan guru-guru membersikan kawasan persekitaran sekolah. Murid-murid pula membersihkan bilik darjah masing-masing.

10.30 pagi - Kerja-kerja pembersihan diberhentikan seketika untuk membasah tekak, sambil menikmati pelbagai hidangan kuih-muih di kantin sekolah. Sambil minum mereka berbual-bual.

11.00 pagi – Ketibaan wakil Pegawai Pendidikan Daerah, Tuan Haji Sailan bin Misran. Beliau bersama-sama ibu bapa menanam anak-anak pokok hiasa, sumbangan daripada seorang dermawan yang juga bekas murid sekolah ini.

12.00 tengah hari - Gotong-royong berakhir . Semua hadirin dijemput ke kantin sekolah untuk dijamu makan tengah hari. Sebelum. bersurai Tuan Guru Besar dan wakil Pegawai Pendidikan Daerah telah menyampaikan ucapan ringkas mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat.

0 comments: