Berita : Jasamu Dikenang

Sekolah kamu telah mengadakan satu program sempena persaraan Perdana Menteri. Kamu diminta menulis berita tentang program tersebut untuk dimuatkan ke dalam majalah sekolah.


SEPANG, 17 Mei – Satu program ‘Jasamu guru dikenang sepanjang hayat’ telah diadakan di Sekolah Kebangsaan Taman Pantai Sepang Putra. Program tersebut diadakan sempena ‘Hari Guru’.

Pelbagai aktiviti telah diadakan, antaranya ialah ucapan daripada guru dan murid, membaca perutusan Menteri Pendidikan dan Pengarah Pendidikan, melukis poster, mendiklamasi sajak, dan pertandingan tiru gaya Perdana Menteri.

Aktiviti kemuncak program tersebut ialah menandatangani kad gergasi daripada setiap murid sekolah ini. Aktiviti itu bertujuan bagi menyatakan tanda terima kasih kepada guru-guru mereka.

Penyelaras program Encik Angsor bin Karimon berkata objektif utama program ialah untuk memupuk budaya penyayang, terima kasih, di kalangan murid-murid.

“Aktiviti-aktiviti yang dijalankan di sekolah, selaras dengan program-program yang dianjurkan oleh kementerian . Hal ini penting kerana sekolah merupakan tempat penyemai budaya penyayang,” katanya lagi.

Yang di Pertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru turut hadir dan seterusnya menyampaikan hadiah kepada para peserta yang telah memenangi pelbagai pertandingan.

0 comments: