Pertandingan 'SPELLING COMPETITION'

Pada 18 Jun 2009 ( Khamis ) bertempat di Dewan Sk St Francis telah diadakan Pertandingan 'Spelling Competition' Peringkat Daerah Manjung. Pertandingan bermula pada jam 3.00 petang. Sebanyak 8 buah sekolah di dalam daerah Manjung telah mengambil bahagian.

Pertandingan dijalankan penuh meriah dan juga debaran. Tahniah diucapkan kepada semua peserta kerana telah menunjukkan prestasi yang cukup memberangsangkan dan penuh kesungguhan.

Walaupun hanya seorang daripada empat pelajar kita yang berjaya melayakkan diri ke pusingan akhir namun kesemua mereka telah mencuba yang terbaik. Di pusingan terakhir, peserta kita iaitu Povindthran dari kelas 6 Gemilang telah berjaya mendapat tempat pertama. Tahniah! Povind! Sk St Francis BOLEH!

Peserta dari SK Convent, telah berjaya meraih tempat kedua dan ketiga dalam pertandingan tersebut.

Majlis penutupan dan penyampaian hadiah dan sijil pertandingan' Spelling Competition' telah dirasmikan dan disampaikan oleh wakil dari PPD Manjung.

Terima kasih diucapkan kepada semua guru yang telah bertungkus lumus untuk menjayakannya. Semoga peserta kita yang akan mewakili daerah Manjung ke peringkat negeri akan pulang dengan kemenangan!

St Francis! BOLEH!












0 comments: